Ekonomi

Garbergs Reklambyrå går ihop med Malmöbyrå

Malmöbyrån Lite Attention blir en del av Garbergs Reklambyrå i Stockholm och byter namn till Garbergs Malmö.

Malin Wikerberg, Lina Andersson och Linda Renulf på kommunikationsbyrån Lite Attention.Bild: Arkiv: Jenny Leyman
Lite Attention startades av Hilanders-avhopparna Malin Wikerberg, Linda Renulf och Lina Andersson i mars 2012. Sedan starten har antalet anställda på kontoret ökat från tre till sex heltidsanställda.
Första året omsatte de 2,6 miljoner kronor och förra året mer än fördubblades årsomsättningen. Det största uppdraget byrån haft är en tv-kampanj för Viktväktarna som rullar just nu.
I december 2012 flyttade Lite Attention till nya lokaler på Västergatan i Malmö. Sammanslagningen med Garbergs Reklambyrå innebär att de ganska snart måste se sig om efter nya lokaler igen.
– Det känns jätteroligt. Vi har vuxit med kunder och personal hela året och har hela tiden haft ambitionen att bli en stor nationell spelare, säger Malin Wikerberg.
Garbergs Reklambyrå i Stockholm startades 1987 och omsatte 93,6 miljoner kronor 2012 med 40 anställda.
Malin von Werder, partner på Garbergs Reklambyrå, blir en del av Malmökontoret i samband med sammanslagningen. Samtidigt tar Linda Renulf plats i Garbergs styrelse.
– Från Garbergs sida ska det här ses som en Öresundssatsning. Reklambranschen har tappat lite här nere de senaste åren men nu känns marknaden mer positiv. Garberg ser stor potential här i form av starka företag och varumärken, säger Malin Wikerberg.
Hon ser fram mot att bli en del av Garbergs Reklambyrå eftersom det innebär att Malmökontoret kan ta större uppdrag snabbare.
– Vi får muskler i ryggen med en helt annan organisation. Sedan kommer vi inte att ändra så mycket på vårt koncept, Garbergs vill att vi ska fortsätta med vår entreprenörssanda.
Gå till toppen