Ökar inte kolesterolet

Hälsa.
Att minska antalet ägg man äter har liten effekt på kolesterolvärdet, visar en studie gjord vid universitetet i Syrrey i England.
Studien visar att de flesta kan äta så många ägg som de vill utan att skada hälsan, skriver BBC news. Ägg är snarare en viktig del av en hälsosam diet.
– Missuppfattningen att ägg skulle leda till höga kolesterolvärden måste rättas till, säger professor Bruce Griffin.

Författare: Charlotte Fagerlund
Publicerad 12 februari 2009 13.10
Uppdaterad 12 februari 2009 13.10

Mest läst på Hälsa
Hälsa
Läsarpulsen
Bloggar
Toppnyheterna just nu