Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Bra slogan guld värd för kommunen

Grums är ”så mycket mer än du tror” och i Fagersta får du ”livstid”. Det blir alltmer populärt att hänga på den egna kommunen en slogan. Den kan locka turister och vara ekonomiskt lönsamt – om den utformas på rätt sätt.

– Men de flesta är bara töntiga, för mycket rimstuga och de säger ingenting om varför man bör besöka just det stället. Det gäller ju att marknadsföra kommunen precis som man marknadsför ett företag, säger Stefan Ekberg, som skrivit böcker om marknadsföring och även gjort en undersökning där han frågat ut varje kommun om tankarna bakom deras slogan.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen