Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

EF följer alltid Arns beslut

– Vår policy är att vi alltid följer Allmänna reklamationsnämndens (Arn) rekommendationer och att vi aldrig uttalar oss i enskilda fall, säger marknadschef Malin Ankarberg, EF Education.

Enligt henne försöker företaget ”i det längsta” nå en uppgörelse med den kund som är missnöjd.
– När vi inte kommer överens är det bra att det finns en instans som Arn som tittar objektivt på båda sidor och gör en bedömning som vi sedan följer, säger Malin Ankarberg. Vår strävan är alltid att problemen ska ”komma upp till ytan” när studenten är på plats för att vi där ska kunna lösa situationen.
Majoriteten av de värdfamiljer som anlitas av EF återkommer år från år, enligt Malin Ankarberg. De flesta nya familjer är sådana som EF fått rekommenderade av redan existerande värdfamiljer.

Anmälningar mot EF

De senaste fyra åren har Allmänna reklamationsnämnden (Arn) tagit emot 26 anmälningar mot EF Education. Tolv av dem har Arn avslagit. I tio fall har EF fått betala tillbaka pengar, en anmälan skickades försent till Arn, två avvisades och i ett fall togs anmälan tillbaka efter en uppgörelse med EF.
Gå till toppen