Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Öppenhet och ödmjukhet viktigast vid kriser

Företag bör ha krisövningar lika ofta som de har brandövningar.
Det är kanske inte ett särskilt oväntat påstående från en kriskonsult. Men Jeanette Fors-Andrée tror att övning kan leda till färre kriser och mer proaktiva företag.

Jeanette Fors-Andrée är krisexperten som ska lära den svenska livsmedelsindustrin att bli bättre på kommunikation i samband med kriser.
Hon är alldeles ny som Livsmedelsföretagens krisexpert – den första i en bransch- och arbetsgivarorganisation. Sydsvenskan träffar henne första arbetsdagen i Svenskt Näringslivs hus på Östermalm i Stockholm. Hon rekryterades dit för att stötta företagen i både akuta kriser och i det förebyggande arbetet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen