Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Risk att invandrarkillar trycks in i ett machohörn

Förskolor och pappamånader. Men också annonspelare inför Fars dag med en bild på trosor och texten ”Please, please him”. Det finns en uppenbar dubbelhet i Sverige, säger Inti Chavez Perez, expert i en pågående mansutredning.

Inti Chavez Perez.Bild: Andrea Thibault
– På många sätt har Sverige en fantastisk politik för att främja jämställdhet. Samtidigt finns det mycket, som just den där sexistiska reklamen, som förmedlar samma gamla patriarkala strukturer, även om de i det här fallet kallas lyxshopping.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen