Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Kultur & Nöjen

Journalistikens nya fiende

Håller "kommunikation" på att bli journalisternas huvudfiende? Anders Mildner letar svar efter ett halvårs debatt om städernas satsningar på varumärkesbyggande.

"Att odla en plats varumärke har blivit viktigare eftersom kampen om inflyttning skärpts", skriver Anders Mildner.

Bild: Emil Langvad

Annons

1995 skulle Karlshamn ta fram en slogan. Trenden att en stad skulle ha en klatschig tagline hade blivit så påtaglig att ingen kommunledning vågade vara utan. Men hur skulle just denna slogan lyda?

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy