Annons

Annons

Annons

Kultur & Nöjen

Journalistikens nya fiende

Håller "kommunikation" på att bli journalisternas huvudfiende? Anders Mildner letar svar efter ett halvårs debatt om städernas satsningar på varumärkesbyggande.

Text: 

"Att odla en plats varumärke har blivit viktigare eftersom kampen om inflyttning skärpts", skriver Anders Mildner.

Bild: Emil Langvad

Annons

1995 skulle Karlshamn ta fram en slogan. Trenden att en stad skulle ha en klatschig tagline hade blivit så påtaglig att ingen kommunledning vågade vara utan. Men hur skulle just denna slogan lyda?

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan