Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Skånska Oatly förlorar striden mot Svensk Mjölk

Striden mellan den skånska havredryckstillverkaren Oatly och branschföreningen Svensk mjölk är avgjord. Marknadsdomstolen går på Svensk Mjölks linje och förbjuder Oatly att använda marknadsföring som ansetts vara misskrediterande mot mjölk.

Toni Petersson, vd på Oatly.Bild: Jenny Leyman
Det var i oktober förra året som branschorganisationen Svensk Mjölk stämde den skånska havredryckstillverkaren Oatly, med huvudkontor i Malmö och tillverkning i Landskrona, för en reklamkampanj de ansåg var misskrediterande för mjölk.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen