Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Lärare ska forska själva för bättre skolresultat

Ängelholm satsar på att skolan ska drivas på vetenskaplig grund.
Men doktorander i undervisningen, en egen utvecklingsavdelning och forskare som följer skolornas arbete räcker inte.
– Vi ska själva producera forskning, säger verksamhetschef Thomas Karlegatt.

Doktoranden Usman Khalid är en av de forskare i nätverket Doktorander i lärande som kommer ut på skolor och föreläser om sitt ämne.Bild: Niklas Gustavsson
Doktoranden Usman Khalid från Lunds universitet har precis avslutat sin föreläsning om fattigdom och handel för gymnasieklassen på Rönneskolan i Ängelholm.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen