Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Han ska hitta framtidens matvaror

Hässleholmaren Martin Skoglösa fick smak för livsmedelsbranschen i marinen. Sedan årsskiftet leder han Atria Sverige som storsatsar på ett skånskt innovationscenter i Fosie. – Det som driver mig är att hitta saker som konsumenten verkligen vill ha, säger han.

Martin Skoglösa hanterar inte bara Lönnebergaskinka, en av Atrias nuvarande storsäljare. "Jag försöker vara vaken och nyfiken. Vad tänker kunderna om utbudet som finns på marknaden? Vad önskar de skulle finnas?", säger han.Bild: Jenny Leyman
Martin Skoglösa tar emot på Atrias något luggslitna lokaler i östra Malmö. Här, i byggnader från 1970-talet, tillverkas smörgåspålägg, kassler och färdigmat på löpande band. Snart ska hela anläggningen få ett ansiktslyft i samband med att företaget investerar i ett centrum för mat och innovation.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen