Annons

Annons

Näringsliv

De tillfälliga butikerna är här för att stanna

Det började som en snabb lösning för att fylla tomma lokaler. Men popup-butiken har blivit en strategisk satsning för fastighetsägare och e-handlare. – Det känns faktiskt lite förlegat med långa hyreskontrakt, säger Caroline Louise af Ugglas, kommunikationschef för Yogagrossisten.

"Helsingborgarna är inte så vana vid popup så det märks när man satsar här", säger Ulrika Nimmersten Borg där hon står i sin "vanliga" butik Store.

Bild: Jenny Leyman

Annons

– Vi såg att lokalen stod tom och tänkte att vi testar och ser.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy