Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

De tillfälliga butikerna är här för att stanna

Det började som en snabb lösning för att fylla tomma lokaler. Men popup-butiken har blivit en strategisk satsning för fastighetsägare och e-handlare. – Det känns faktiskt lite förlegat med långa hyreskontrakt, säger Caroline Louise af Ugglas, kommunikationschef för Yogagrossisten.

"Helsingborgarna är inte så vana vid popup så det märks när man satsar här", säger Ulrika Nimmersten Borg där hon står i sin "vanliga" butik Store.Bild: Jenny Leyman
– Vi såg att lokalen stod tom och tänkte att vi testar och ser.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen