Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

På gränsen mellan skratt och avsky

Ulrika Segerberg

Monkey Wrench. Galleri 21, Malmö, t o m 1/5.
Ett par jättefötter med röda tånaglar möter i entrén. Knalligt skära, gjorda i grov stengodslera. Den ena foten har rest sig halvvägs, som stelnad mitt i ett steg. Kanske ett språng i jakten på resten av kroppen? Den finns längre in i utställningen. Ett par händer hänger ensamma på en metallstång, som kvarglömd tvätt. På väggen intill, två bröst. Två fläckiga bäckenben, ett par vita benknotor och en stege klädd med köttfärsfärgad velour – hu! Det handlar dock inte om mänsklig anatomi. Utställningstiteln ”Monkey Wrench” antyder snarare en apa.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen