Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Få ersätts för kraschade paket – så här du för att skydda dina

Kunderna får sällan rätt när de klagar på att paket har gått sönder i posten. Postnords förklaring: Mosade paket beror oftast på dålig inslagning.

Paketen ska tåla tuffa tag. Ändå chansar vissa och skickar varor som bara är inslagna i en plastpåse, berättar Pierre Olsson på DB Schenker Sverige.Bild: PONTUS LUNDAHL / TT
– Ofta handlar det om att man inte fixerat innehållet, så det åker runt i emballaget, säger företagets kommunikationschef Per Ljungberg.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen