Annons

Annons

Annons

Nyheter

Mediebranschen tar strid för sin trovärdighet

Hur viktigt är pressetik, mediers trovärdighet och systemet med ansvarig utgivare? Och vad kan du egentligen om det här? Mediehusens branschorganisation TU inleder en ny kampanj som syftar till att informera allmänheten om hur medierna fungerar.

Text: 

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny kampanj som syftar till att informera allmänheten om hur medierna fungerar. Arkivbild.

Bild: Hasse Holmberg / TT

Annons

– Den dagen man inte tror på medierna utan väljer att tro på andra källor som inte har förbundit sig till att granska och redovisa sanna nyheter, då har vi i ett sluttande farligt samhälle, säger Jeanette Gustafsdotter, vd för TU – Medier i Sverige (Tidningsutgivarna).

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan