Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Sverige

Mediebranschen tar strid för sin trovärdighet

Hur viktigt är pressetik, mediers trovärdighet och systemet med ansvarig utgivare? Och vad kan du egentligen om det här? Mediehusens branschorganisation TU inleder en ny kampanj som syftar till att informera allmänheten om hur medierna fungerar.

I dag inleder mediehusens branschorganisation TU en ny kampanj som syftar till att informera allmänheten om hur medierna fungerar. Arkivbild.Bild: Hasse Holmberg / TT
– Den dagen man inte tror på medierna utan väljer att tro på andra källor som inte har förbundit sig till att granska och redovisa sanna nyheter, då har vi i ett sluttande farligt samhälle, säger Jeanette Gustafsdotter, vd för TU – Medier i Sverige (Tidningsutgivarna).

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen