Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Youtubers från Malmö lanserar nytt analysverktyg

Kända från Youtube. Nu släpper Malmöborna Fejzullah Gasi och Mustafa Alfredji en ny plattform för marknadsförare på nätet.

Fejzullah Gasi, Ali Alfredji och Mustafa Alfredji.Bild: TubeView
Influencers är ”påverkare” i sociala medier som säljer in ett företags produkt eller tjänst via sina nätverk. Nu lanseras ett nytt analysverktyg för att lättare mäta effekten av marknadsföring med influencers.
Bakom tjänsten Tubeview står Malmöborna Fejzullah Gasi och Mustafa Alfredji, kända för sin Youtube-kanal ”Raggningspartiet” om sex, kärlek och relationer.
– I andra branscher jobbar man datadrivet för att öka företagets intäkter, förbättra en produkt eller samla information om sin målgrupp. Men när det kommer till ”influencer marketing” så finns det väldigt mycket data att hämta, men ironiskt nog har man har inte kunnat mäta den ordentligt, säger Fejzullah Gasi, medgrundare av Tubeview.
Genomsnittligt visningstid, delningar och populära regioner och enheter är några av de variabler som verktyget ska mäta.
Läs också Så blir du en bättre säljare
Gå till toppen