Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Skånsk reklam kan vinna Guldägget – se bidragen här

Nu har nomineringarna till årets upplaga av kommunikationstävlingen Guldägget avslöjats. PR-byrån Garbergs Malmö har chans på två priser.

Nomineringarna presenterades på torsdagskvällen på vernissager runtom i landet. I topp ligger annonsörerna Ikea, McDonalds Sverige, Svenska Turistföreningen och Ica Sverige.
Ett par skånska bidrag tog sig dock in på listan. Garbergs Malmö nomineras i två kategorier för kampanjen ”Snacka om hat” på uppdrag av Landskrona Stad, i kategorierna PR och direkt.
Malmöföretaget Hövdings ”Give a Beep”-kampanj, som Stockholmsbyrån Deportivo ligger bakom, kan vinna i kategorierna innovation, PR och mobilt.
Ett annat skånskt företag, Oatly, fick två av sina kampanjer nominerade. Dels ”Googla mjölk” (kategori: integrerat), dels ”Oatly ft Sarah Sjöström” (kategori: onlinefilm). Båda kampanjerna är skapade av Forsman & Bodenfors i Stockholm.
I kategorin identitetsdesign är Varners och Zlatan Ibrahimovics kampanj ”A to Z” nominerad.
Vinnarna presenteras på Guldäggsgalan den 4 maj i Stockholm.
Se listan på alla nominerade och deras bidrag här.
Gå till toppen