Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Sport

GS75 förstör varumärket V75?

Håller GS75 på att förstöra varumärket V75.
Bara en snabb reflektion efter Halmstads V75–omgång i söndags.
Omsättningen var 25,3 miljoner trots att loppen höll relativt bra klass.
ATG har satsat på sk Guldhelger – oftast lönehelgen – med en omsättning på drygt 30 miljoner. Fram till igår; då dök omsättningen.
Vi tar en snabbtitt på hur omsättningarna sett ut:
26/3: Halmstad     25,3 miljoner.
26/2: Gävle   30,1 miljoner.
29/1: Solvalla       32,5 miljoner.
December hoppar vi över då alla V75–omgångarna som avslutade året inte gör jämförelsen rättvis (men vill ni nödvändigtvis veta så var omsättningen den 25 december, sista söndagen i månaden, drygt 49 miljoner på Umåker).
27/11: Gävle 30,8 miljoner.
23/10: Solvalla     31,1 miljoner.
25/9: Solvalla       35,9 miljoner.
4/9: Jägersro       36,6 miljoner.
Efter tre omgångar med GS75 kom plötsligt en omgång med ”riktig” V75 igår. Fler hästar i loppen, ett annat radpris, en annan starttid – och en förväntad annan omsättning.
Nördarna, speltorskarna, har koll – men för större delen av spelarkollektivet blir det bara förvirrande. Och omsättningen dök alltså.
Den omsättningsökning vi sett på GS75 riskerar att ätas upp av söndagstappet på V75. På söndag kommer dessutom den första omgången av GS75 utan en massiv reklamkampanj och då får vi en liten värdemätare på hur mycket mer GS75 omsätter jämfört med V64 med Grand Slam.
Men allvarligast av allt är om den stora massan, spelaren som köper en andel/Harry Boy/eller knåpar ihop ett eget litet system i samband med lördagsinköpen, tappar förtroendet för V75.
Top7 tänker jag inte kommentera. Det är fult att slå på den som redan ligger.
Gå till toppen