Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Digitalt säljbolag i satsning på influencer marketing

Det digitala säljbolaget ProAd i Malmö fördjupar sitt engagemang inom influencer marketing och utser en ny ansvarig för kanalen. Som ett led i satsningen har företaget även knutit till sig en stigande stjärna på Instagram.

Rabie Salem är vd för det digitala säljbolaget ProAd.Bild: Mia-Kristina
I drygt två år har ProAd smakat på reklamaffärer via så kallade influencers. Det vill säga personer med många följare i sociala medier, som gör reklam för olika varumärken genom personliga inlägg.
– Det är en nisch som har exploderat. Idag måste så gott som alla företag i branschen avsätta en del av sin marknadsföringsbudget åt influencer marketing, säger Rabie Salem, vd för ProAd.
Bolaget jobbar bland annat på uppdrag av stora sajter i landet, och hjälper deras annonsörer att nå olika målgrupper med specifika intressen eller behov. Nu fördjupar bolaget även sitt engagemang inom influencer marketing, och har utsett Emma Blondell som ansvarig för marknadsföringskanalen som även involverar flera andra av de 11 anställda på Malmöbolaget.
Emma Blondell är ny influencer-ansvarig på ProAd.Bild: Mia-Kristina
– Det intressanta med influencer marketing är att alla involverade, från annonsör till publicist, vinner på förfarandet, säger Rabie Salem.
– Vi hjälper företag att stärka sina produktvarumärken genom matchning med lämpliga profiler på sociala medier.
Malmöföretaget har nyligen även knutit till sig Julia Bergman från skånska Vinslöv. Hon är aktuell som en av deltagarna i realityserien ”Unga mammor” på TV3, och attraherar 50 000 följare på Instagram.
– Vi har redan fått en oerhört stor respons på det samarbetet med förfrågningar från många företag, säger Rabie Salem.
Läs mer om influencer marketing på 8till5.se i ett längre reportage på lördag.
Gå till toppen