Inside Redhawks

Så poppar Pantern till showen – för att spränga 1000-gränsen

170817 Panternjubel.Bild: LUDVIG THUNMAN
Termen ”poplag” poppade väl upp på 1970-talet och handlade kanske mest om basketlag som bjöd på show och lockade publik. I hockeyns värld har vi sett liknande företeelser under 2000-talet. Halmstad (inte så lyckat rent sportsligt), Karlskrona (lyckat) och Växjö (superlyckat).
Är Pantern nästa poplag? Eh, hmm, nja, klubben gör i alla fall ett försök att bjuda på konfetti och ljusshow. Pump up the volume! AC/DC bidrar med introlåten. Inte det mest originella valet. Inga hipsterpoäng i min bok. Men introt blåser i alla fall typ Lugi av banan.
”Hela Sveriges Underdog” bak på tröjorna var ett annat budskap som hamnade i blickfånget. Cementeras platsen i hundkojan har man alltid en fördel som lag. Alla vill slå underifrån.
Och vinner man mot storebror Redhawks blir det förstås alltid en guldstjärna i marginalen bland de trogna och väcker förstås nyfikenhet bland de icke frälsta.
912 åskådare var hemmasnittet förra säsongen. Fyrsiffrigt med garanti den här säsongen? Ja, det vore konstigt annars.
Strålkastarna till ljusshowen är placerade precis bredvid pressläktaren. Det är förstås inte optimalt. Men man kanske får en huvudvärkstablett nästa gång...
Läs alla artiklar om: Ishockey: Pantern–Redhawks
Gå till toppen