Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Nybliven vd om tidigare jobb med hemlösa: ”Jätteviktigt att människor ser varandra”

I somras tog Susanne Magnusson över vd-posten i Business Region Skåne (BRS). Nu ansvarar hon för utvecklingen av varumärket Skåne och ska locka utländska investeringar till regionen.

Susanne Magnusson är vd för Business Region Skåne.Bild: Albert Capuder
Redan 2008 var hon med och sådde det frö som kom att bli BRS. Ambitionen var att samla Regionens marknadsföringsbolag i en koncern, i vilken inledningsvis dotterbolagen Invest in Skåne, Tourism in Skåne samt Event in Skåne ingick. 2010 togs även Film i Skåne med i koncernen.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen