Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Välgörenhetshandel ger ökade intäkter

Många vill förknippas med välgörenhet, både företag och vanliga människor. Samarbeten mellan hjälporganisationer och företag ökar – och det är en lönsam historia.

Samarbeten mellan hjälporganisationer och företag gör det enkelt för människor att bidra till välgörenhet utan att behöva välja bland en uppsjö av hjälporganisationer.Bild: Stina Stjernkvist/TT
Du kan köpa tomater för några kronor extra där överskottet går till forskning. Chefen kan skänka pengar till barn på flykt i stället för julklappar till de anställda. Sådana företagssamarbeten är en ökande del av hjälporganisationernas intäkter.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen