Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Lund

Debattinlägg: ”Om organisationer vill ha ett flöde av kreativa idéer måste arbetstagarnas särdrag tillåtas.”

När människor anonymiseras minskar kreativiteten. Alla har behov av att ”komma ut som sig själv”. Det skriver Eva Hoff, kreativitetsforskare och lektor i psykologi vid Lunds universitet.

Larry Page och Sergey Brin, som grundade Google, på huvudkontoret i Kalifornien år 2004. Företaget har infört 20 procent idétid för en del av sina anställda för att driva fram kreativitet, skriver Eva Hoff.Bild: BEN MARGOT
Organisationer behöver kreativitet för sin utveckling och överlevnad. Men kreativitet är inget som uppstår av sig själv.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen