Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Bubbel i glasen fortsätter öka

Svenskarna har gjort lyx till vardagskonsumtion. Systembolaget fortsätter öka sin försäljning av mousserande vin och champagne, medan röda viner tappar. Till jul och nyår ökar rusningen efter de bubblande dryckerna.

Försäljningen av "bubbel" har ökat kraftigt de senaste åren.
– Det är fler och fler som upptäcker att mousserande och champagne också går att dricka till mat. Det vi ser samtidigt är att rött vin, som är väldigt mycket större från början, minskar lite grann. Man ersätter en måltidsdryck med en annan, säger Ulf Sjödin, sortimentschef på Systembolaget.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Läs alla artiklar om: Nyår
Gå till toppen