Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läsartext: Hur ska vi lärare kunna få stopp på dem som får utbrott och bråkar?

Det finns skolor där flertalet vuxna inte sätter sin fot igen. Det är där elever kör över lärare, inte lyssnar på tillsägelser och stör lektionerna, skriver Anna-Karin Gustafsson.Bild: Roald Berit
Detta är en insändare. Åsikterna är skribentens egna.
Nu kastar jag in handduken. Jag, som så många andra. Det är något fundamentalt fel med läraryrket som skaver, blöder och sätter djupa spår. Jag ser förödelsen hos mina kollegor. De håller masken, biter ihop, låtsas som om det skulle kunna fungera. Idag, imorgon, terminen och läsåret ut. Vad ska de annars välja på? Vem ska de prata med? Vilka ansvariga öron är förändringsbenägna? Så här rullar det på. Den funktionella dumheten i ett nötskal.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen