Åsikter

Läsartext: Vi vill att alla ska vara trygga med hemtjänsten

Åsa Ollerstam Lundh råder Johnny Grönbergs granne att ta kontakt med den ansvariga chefen för hemtjänsten.Bild: Pontus Lundahl/TT
Svar på insändare av Johnny Grönberg, Sydsvenskan den 11 januari.
Läs mer:Inte förrän kylskåpet var tomt fick min 87-årige granne någon hjälp
Vi beklagar att er bekant upplevt att han inte fått den hjälp han efterfrågat.
Vi kan inte kommentera enskilda ärenden på grund av risken att röja sekretesskyddad information.
När det gäller hjälp med inköp är det ett biståndsbeslut som är individuellt anpassat. Av olika anledningar kan hemtjänsten ibland behöva ändra tid för ett inköp, men alltid med hänsyn till den enskildes behov.
Vi ser gärna att din bekant tar kontakt med ansvarig chef för hemtjänsten i området. Då kan vi tillsammans med honom reda ut vad som hänt och säkerställa att inget liknande händer framöver.
Vi är måna om att alla som har hemtjänst i Malmö stad känner sig trygga med den hjälp de får och upplever ett gott bemötande.

Åsa Ollerstam Lundh

Avdelningschef för ordinärt boende, Malmö stad
Läs mer:Vi vill ha din åsikt – så här gör du
Gå till toppen