Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Redhawks

Läsartext: Min plats i Malmö arena gick till någon annan

Redhawks Johan Olofsson jublar med Christoffer Forsberg i matchen mot HV71 den 23 januari i Malmö arena.Bild: Björn Lindgren/TT
Varför sviker Malmö Redhawks sin trogna skara? De som köpt sina årskort och suttit på samma plats sedan arenan öppnade.
Denna fråga ställde jag till föreningen 2016. När årskorten skulle lösas ut så fick jag beskedet ”din plats ingår numera i företagspaket”.
Ursäkta, men jag då?
Sorry du får väl ta en annan plats, blev svaret.
Så behandlar man inte en trogen supporter och därför följer jag matcherna på tv.
Hur många fler än jag blev blåsta på sina platser? Jag skrev till kansliet och påtalade detta 2016. Inget svar.
Sylvegård undrar var publiken är 2018. Framför tv:n kanske.

Stig Ingemansson

Sektion A7, höger rad 14, plats 8, medlem nr 402 i supporterklubben.

Svar:

För att kunna vara konkurrenskraftiga i SHL gjorde Redhawks inför säsongen 2015–2016 en förändring på strukturen i säsongskortsupplägget. Detta gjorde kort sagt att ett antal (ca 50) privata kunder fick alternativet att antingen byta till liknande plats på motsatt sida av arenan eller betala det pris som deras befintliga platser hade höjts till. En dialog fördes med var och en av dem.
Att Stig inte fått det bemötande han önskat är dock väldigt beklagligt då vi alltid strävar efter att ha en bra och lösningsorienterad dialog med alla våra kunder. Detta kommer vi att ta med oss! Exakt vad som sagts och hur vill vi däremot inte gå in i en diskussion om då ord förmodligen skulle stå mot ord. Vad som däremot går att konstatera är att Stig inte suttit på samma plats sedan arenan byggts. Vi hittar bara honom under 3 säsonger i våra system. Platsen han hade sista säsongen (för han flyttade runt under sina år här) har tidigare till och med använts av självaste Timo Lahtinen. I denna fråga väljer vi att stanna där.
Vad Stig till 100 procent däremot har rätt i är att vi dagligen sliter med våra publiksiffror. Det finns ett stort antal anledningar till att de sviktar men klubben jobbar långsiktigt för att få upp dem igen på flera olika fronter. Intresset finns i stan, det visade vi inte minst under förra säsongens slutspel, men vi lever i en hektisk tid där vi konkurrerar med många andra intressen och aktiviteter. Vi hoppas dock att vi framåt våren får samma stöd som sist, för då är hockeyn i Malmö oslagbar!

Marcus Larsson

Marknadsansvarig, Malmö Redhawks
Läs mer: Vi vill ha din åsikt – så här gör du
Gå till toppen