Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Åsikter

Läsartext: Eleverna lär sig inte lika mycket utan kompetent ledning

Är det ett systemfel eller är den kommunala skolan helt enkelt organiserad och effektiviserad utifrån doktrinär marknadsliberalism, undrar Karin Sandström.Bild: Roald Berit
I skollagens portalparagraf framgår tydligt att alla barn och elever ska ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt. Elever som lätt når de kunskapskrav som minst ska uppnås ska även ges ledning och stimulans för att kunna nå längre i sin kunskapsutveckling.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen