Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Nöje

Melodifestivalens historiska tapp

Melodifestivalens tittarsiffror har sjunkit efter varje deltävling. Årets upplaga av Andra chansen stod för det största tappet. Arkivbild.Bild: Fredrik Sandberg / TT
SVT Kulturnyheterna har gått igenom tittarsiffrorna för årets upplaga av Melodifestivalen och jämfört dem med tittarsiffror från 2002 och framåt. Och det är ingen munter läsning för SVT:s del: Efter en bra start med 3,3 miljoner tittare vid årets första delfinal rasade siffrorna för de efterföljande tre delfinalerna, som placerar sig i bottenskiktet för programmet under 2010-talet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Läs alla artiklar om: Melodifestivalen 2018
Gå till toppen