Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

krönikaPåsken 2018

Håkan Engström
Nytt för näbben – så bra är årets påsköl

De församlade vid påskbordet? Det brukade vara ett ganska statiskt gäng. Men idag kan ingen vara säker på en stammisplats. Julölen från Åbro och Pripps är borta. Nils Oscars kalaspåsköl säljs bara lokalt. Vem vinner på det här? Mest konsumenterna!

Det här är en krönika.Analys och värderingar är skribentens egna.

Bild: Jenny Rydqvist

Annons

Över hälften av påskölen i Systembolagets rikstäckande sortiment är nykomlingar som får se till att kvalificera sig. Och de kända varumärkena som blivit kvar? De är i princip de bästa.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy