Annons

Annons

Annons

krönikaPåsken 2018

Håkan Engström
Nytt för näbben – så bra är årets påsköl

De församlade vid påskbordet? Det brukade vara ett ganska statiskt gäng. Men idag kan ingen vara säker på en stammisplats. Julölen från Åbro och Pripps är borta. Nils Oscars kalaspåsköl säljs bara lokalt. Vem vinner på det här? Mest konsumenterna!

Text

Det här är en krönika.Analys och värderingar är skribentens egna.

Bild: Jenny Rydqvist

Annons

Över hälften av påskölen i Systembolagets rikstäckande sortiment är nykomlingar som får se till att kvalificera sig. Och de kända varumärkena som blivit kvar? De är i princip de bästa.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Alla nyheter på sydsvenskan.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan