Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Zlatans utmaning: Att inte sluta som Brolin

Succé direkt på planen. Men för att varumärket Zlatan ska erövra USA krävs mer än idrottsliga framgångar. – Det handlar om att bredda varumärket, säger Anna Broback, doktor i företagsekonomi vid Stockholm business school.

Zlatan Ibrahimovic avgjorde Los Angeles-derbyt i sin debut i MLS. Nu återstår att erövra den amerikanska marknaden som varumärke också.Bild: Jae C. Hong
Zlatan Ibrahimovic har lämnat Manchester United och den europeiska marknaden och tagit sig till Los Angeles Galaxy och en ny fotbolls- och varumärkesutmaning. I debuten mot lokalrivalen Los Angeles FC blev det två mål då Galaxy vände och vann matchen 4–3.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Läs alla artiklar om: Fotboll: Zlatan i LA Galaxy
Gå till toppen