Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Aller media

Aller media köper ytterligare kommunikationsbyrå

Förändringarna inom Aller media fortsätter. Bolaget köper kommunikationsbyrån Narva.

Bodil Ericsson Torp, vd Aller media, Anders Rask, chef för byrånätverk och strategi vid Aller media, Johan Molander, byråledare Narva och Daniel Bergsten, byråledare Narva.Bild: Pressbild
Aller medias strategi i Sverige är sedan en tid tillbaka att bredda verksamheten bortom traditionella medier genom att köpa marknads- och kommunikationsbyråer inom olika discipliner.
– Mediemarknaden genomgår en stor förändring. Aller media investerar för ett stärkt kunderbjudande och portfölj. Narvas höga strategiska kompetens inom kommunikation kompletterar extremt väl expertisen hos våra befintliga dotterbolag Make Your Mark och OTW. Vi ser en mycket god potential för värdefulla synergier inom Aller media-koncernen, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller media.
Narva har cirka 60 medarbetare i Stockholm och Göteborg och omsatte 91 miljoner kronor under 2017.
Aller medias personal har genomgått stora förändringar och sparpaket de senaste åren. I december 2016 beslutade företaget att flytta verksamheten från Helsingborg till Malmö och Stockholm.
Läs mer: Aller media flyttar verksamhet utomlands
Fakta

Aller media

• Aller media är en av Sveriges marknadsledande aktörer inom livsstilsmedier och har funnits sedan 1894.

• 2017 sysselsatte Aller media 482 personer och omsatte 1 388 miljoner kronor.

• I Aller media ingår de två content marketing-företagen Make Your Mark och OTW, båda en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group.

• Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Gå till toppen