Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Näringsliv

Malmöbyrån Kan växer ytterligare genom uppköp

För drygt två år sedan var kommunikationsbyrån Kan 60 personer. Nu är de runt 80 anställda. Uppköpet av produktionsbolaget CR film står för den senaste utökningen.

Kommunikationsbyrån Kan köper CR film. Filmfotografen Per Slagbrand, regissören Sebastian Brännström och account manager Josefine Schüler tillsammans med vd Per Harrysson från Kan.Bild: Kommunikationsbyrån Kan
Det pågår sedan en tid tillbaka en konsolidering av kommunikationsbranschen i Skåne. Kans uppköp av CR film är ytterligare ett exempel på detta.
Läs mer: Skånsk byråbransch bygger om: ”Varje byrå måste kunna mer”
– Vi har letat länge efter en möjlighet att stärka både vår kompetens och vårt erbjudande inom film och rörligt. Eftersom våra kunders efterfrågan på engagerande innehåll bara ökar kommer det här bli hur bra som helst, säger Per Harryson, vd på Kan i en kommentar.
CR film har tidigare gjort film för varumärken som SVT, Hövding, Öresundskraft och PWC.
– Det känns superkul att bli en del av ett större sammanhang, med kollegor från hela kommunikationsspannet. En riktigt bra chans att utvecklas tillsammans, säger regissören Sebastian Brännström.
Nu blir Kan närmare 80 anställda på kontoret på Stortorget.
Läs mer: Mediejätte blir huvudägare i skånsk kommunikationsbyrå
Läs mer: Malmöbyrån KAN köper Good Old
Fakta

Kan

• Kan bildades 2005 och är den största digitalbyrån i södra Sverige.

• Enligt de senaste officiella dokumenten (2016) omsatte företaget 61 miljoner kronor och hade ett resultat efter finansnetto på 11 miljoner.

• Företaget har både nationella och internationella kunder.

Gå till toppen