Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Åsikter

Läsartext: Tänk att något så viktigt kan få skötas så här illa

Lisette Olsson-Mayr har väntat i nästan två månader på sin försändelse.Bild: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/T Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT
Jag har tagit del av Mats Engquists och Erik Helmers inlägg i Sydsvenskan den 2 juni.
Läs mer:Jag väntar ännu på min dotters skor som jag beställde i slutet av februari
Läs mer:Jag ogillar att betala utan att få något för det
Själv fick jag en avi från Postnord, daterad 9 april, om en försändelse från utlandet. Någon detaljspecifikation medföljde inte, så jag vet inte från vem och från vilket land försändelsen kommer.
Trots det betalade jag in momsen. Jag kunde i min oskuld inte drömma om den utveckling som följde! Nu har det snart gått två månader sedan dess utan att försändelsen kommit. Även jag har på olika sätt kontaktat kundtjänst, både för företag och privatpersoner, och fått samma svar som Mats och Erik.
Jag har till och med frågat mig själv om det rör sig om bedrägeri och har därför vänt mig till komsumentombudsmannen. Om jag fattat hans svar rätt, kan jag begära att få tillbaka momsbeloppet om Postnord inte levererar. Det är väl så jag får göra, om jag inte får min försändelse snart.
Hur kan en så viktig samhällsuppgift få skötas på detta sätt?

Lisette Olsson-Mayr

Läs mer:Vi vill ha din åsikt – så här gör du
Gå till toppen