Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Public service bromsas på sociala medier

De tre public servicebolagen har kritiserats av de kommersiella konkurrenterna för att de ökar närvaron på sociala medier som Facebook. I sitt slutbetänkande slår den parlamentariska public servicekommittén fast att bolagen ska nöja sig med att informera om programmen och interagera med publiken.

De svenska public servicebolagen bör vara återhållsamma med publiceringar på Facebook och andra sociala nätverk, slår en parlamentarisk kommitté fast. Arkivbild
Den stora nyheten kom redan i höstas då en enig kommitté förslog att den gamla tv-avgiften från kommande årsskifte ersätts av en individuell skatt. Vinnare på förslaget blir studenter och arbetslösa, medan hushåll med två personer som tjänar över 131 000 kronor per år får en ökad kostnad med 276 kronor årligen.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen