Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Nöje

Public service bromsas på sociala medier

De tre public servicebolagen har kritiserats av de kommersiella konkurrenterna för att de ökar närvaron på sociala medier som Facebook. I sitt slutbetänkande slår den parlamentariska public servicekommittén fast att bolagen ska nöja sig med att informera om programmen och interagera med publiken.

De svenska public servicebolagen bör vara återhållsamma med publiceringar på Facebook och andra sociala nätverk, slår en parlamentarisk kommitté fast. Arkivbild
Den stora nyheten kom redan i höstas då en enig kommitté förslog att den gamla tv-avgiften från kommande årsskifte ersätts av en individuell skatt. Vinnare på förslaget blir studenter och arbetslösa, medan hushåll med två personer som tjänar över 131 000 kronor per år får en ökad kostnad med 276 kronor årligen.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen