Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Skånes djurpark – från park på dekis till kommersiell vildmarksupplevelse

På tre år har mycket förändrats i Skånes djurpark. Från att ha varit en djurpark på dekis håller den på att bli ett allt hetare besöksmål för barnfamiljer från hela Skåne. I centrum står vdn:s vision om att skapa en unik vildmarksupplevelse.

Lova Balldin och Sophia Ljungdell arbetar sin andra säsong på Skånes djurpark. Här i det nya ”Camp Oak” där besökare kan övernatta i en vildmarksliknande miljö.Bild: Elinor Strand
I snart tre år har vd Kasper Schumacher varit hjärnan bakom det rejäla ansiktslyft som Skånes djurpark fått. Sedan de norska ägarna Lund Gruppen tog över 2015 har de investerat 60 miljoner kronor.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen