Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Han hittade EU-dom – fick rätt mot flygbolaget

När Wilhelm Berséus flyg blev inställt blev han först bara erbjuden ersättning för sina extrakostnader från flygbolaget. Men när han protesterade med hjälp av en EU-dom fick han snabbt nästan 3000 kronor.

Wilhelm Berséus skulle flyga från Ängelholm till Bromma, men avgången blev inställd på grund av tekniskt fel. Först erbjöds han bara småpengar i ersättning, men när han protesterade gick flygbolaget med på att betala mer.Bild: Britt-Mari Olsson
Wilhelm Berséus från Helsingborg satt på bussen till flygplatsen i Ängelholm i våras när han fick ett sms från flygbolaget Bra om att planet till Bromma var inställt.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Läs alla artiklar om: Inställda och sena flyg
Gå till toppen