Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Malmö

Läsartext: Ny teknik ska väl innebära bättre och fler möjligheter

Bengt Larsson gillar inte förändringarna i parkeringsförfarandet vid Malmö arena.Bild: Patrik Renmark
Hej P Malmö,
Fick för några dagar sedan besked via brev om att ni drar ner på service, gör det mera ojämlikt och samtidigt passar på att höja priset. Hur tänker ni?
Vi är många som haft förmånen att köpa ett så kallat hockey–p–kort som gäller under alla Malmö Redhawks hemmamatcher, ett kort att lägga vid framrutan i bilen. Det är en uppskattad service som avsevärt kortat köerna vid automaterna innan match och det är skönt att slippa stå och frysa i väntan på ens tur. Men nu har något snille på P Malmö bestämt att rabatt och p-kort ska bort. Vill man inte köa så måste man använda någon app! Varför?
Så orättvist och ojämlikt i staden som inte nog kan understryka allas lika värde (helt rätt). Ren diskriminering!
Om man nu har en telefon som tillåter samtal men inte mer, det vill säga inte ladda ner appar? Då får man med andra ord skylla sig själv, börja köa vid automaterna eller skaffa ny telefon?
Skyll inte på att ett systemskifte omöjliggör producerandet av p–kort. Pinsamt! Tekniken används som ursäkt till väldigt mycket, som i detta fallet. Vill man förbättra något ”skyller” man på tekniken, vill man försämra något skyller man på tekniken. Vad är det för teknik om möjligheterna blir färre? Vi pratar 2018 och större problem än så löses varje sekund. Ny teknik ska väl innebära ännu bättre och fler möjligheter?
Rabatten är borttagen. Det är en kraftig höjning på ett bräde - så fruktansvärt oförskämt.
Hur kan man tillåta sig att erbjuda p–kort under flera år för att sedan med ett par rader i ett brev plocka bort denna service, bara för att man kan och för att den inte passar in i den s k servicen?
Mångfalden av betalmöjligheter har blivit färre, hur försvarar ni detta?
Tänk om, gör om och gör rätt, låt alla få möjlighet till smidigare parkering, även vi som är oförskämda nog att endast ringa från våra mobiler.
Jag avvaktar svar och kommer att gå vidare om denna diskriminering blir verklighet till hösten.

Bengt Larsson

Läs mer: Vi vill ha din åsikt – så här gör du
Gå till toppen