Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Skånska varumärken tongivande i gamla serietidningar

Är du uppvuxen på 1970- och 80-talet? Då vet du kanske vilken fruktdryck som gillas av ”folk med häftig törst”. Inte? Ta´t lugnt, ta en Toy, svaret finns i en ny bok om forna tiders reklam i serietidningar där skånska företag var tongivande annonsörer.

Jimmy Wilhelmsson är medförfattare till boken Serietidningsreklam! och medgrundare av bokförlaget Fandrake.
Glöm sociala medier och andra digitala kanaler. På 1970- och 80-talet fick ungdomar bekräftelsekickar genom bland annat insändare i Fantomen, eller skryt om bedrifter som skickades till ”Läsarnas galna rekord” i numera nedlagda Buster.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen