Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Ringde 112 – fick vänta flera minuter på svar

När Axel Lewén Broberg ringde 112 under måndagskvällen fick han vänta i flera minuter på svar. "För tillfället är det ett ansträngt läge för SOS Alarm" säger Per Einerfors, presstalesman.

Axel Lewén Broberg blev förvånad över SOS Alarms långa väntetid.Bild: Ingemar D Kristiansen
När Lundabon Axel Lewén Broberg och flickvännen Vera Rönngard skulle boka tvätttid i måndags kväll möttes de av urin, avföring och en sovande person i tvättstugan. Skrämda av händelsen ringde de 112 för att tillkalla polis, men fastnade då i en telefonkö.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen