Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Åsikter

Läsartext: Vettiga hemsidor borde vara givet för seriösa restauranger

Tid för pizza?Bild: Eskil Fagerström
Under sommarens heta dagar kombinerat med grillförbud har mina restaurangbesök blivit allt fler. Men jag har också upptäckt att bristen på information är ett återkommande problem för branschen. Flera är de pizzerior, lunchställen, a la carte restauranger och övriga som inte har en vettig hemsida. Men även de som har det saknar grundläggande information om korrekta och uppdaterade öppettider. Och varför finns det inte en meny med priser på samma ställe, utan att jag blir hänvisad till Facebook eller Instagram?
Ovan borde vara grundläggande för den seriöse restaurangägaren som på ett enkelt sätt vill locka kunder att välja just deras ställe i ett alltmer digitaliserat samhälle. För ska sanningen fram har jag i sommar vid ett flertal tillfällen valt amerikansk pizza som beställs via hemsidan, där man kan följa tillverkningen, vet när den är klar och kan se priset. Men egentligen hade jag hellre ätit en italiensk gourmetpizza, om jag bara hade vetat att de hade öppet.

Jesper Niklasson

Malmö
Läs mer: Vi vill ha din åsikt – så här gör du
Gå till toppen