Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Nytt arbetssätt gav tryggare klass

Tre pedagoger på Stora Hammars skola bestämde sig för att testa ett nytt arbetssätt. Idag genomsyrar det kooperativa tänkandet alla deras lektioner och förutom att elevernas engagemang ökat, har de fått en klass med ovanligt bra sammanhållning.

Diana Roik, Anne Lindberg och Sara Olsson använder ett kooperativ sätt att undervisa i årskurs tre på Stora Hammars skola.Bild: Elin Wrethov
När Diana Roik, Anne Lindberg och Sara Olsson på Stora Hammars skola för två år sedan fick sin nya klass, med 60 elever, bestämde de sig för att hitta ett nytt arbetssätt där de som pedagoger, trots det stora antalet elever, skulle kunna se alla och följa deras utveckling.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen