Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Hon efterlyser bättre mensskydd – utvecklar själv en ny produkt

Kvinnor i Sverige köper mensskydd för över en halv miljard kronor om året. Utbudet av nya och alternativa produkter ökar.
Men Lundastudenten Ingrid Odlén tycker att det behövs ännu bättre mensskydd och håller själv på att utveckla en ny variant.

Ingrid Odlén tycker att det finns för många nackdelar med de mensskydd som säljs i dag och har därför tagit fram en prototyp för en ny produkt. Hon ska nu söka patent och vill därför ännu inte avslöja hur hennes produkt ser ut.Bild: Tom Wall
Det var för ett år sedan som hon började fundera på varför hon inte kunde hitta det perfekta mensskyddet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Läs alla artiklar om: Mensskydd
Gå till toppen