Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Dygnet runt

Smygreklam när Malmö Turism sponsrade influencers: ”Vi har varit otydliga”

Malmö Turism satsade 190 000 kronor på att få utländska influencers att göra reklam för staden i sociala medier. Enligt Malmö Turism har resultatet varit långt över förväntan – men när Sydsvenskan granskar inläggen visar det sig att många av dem saknar reklammärkning.
– Vi måste helt klart bli tydligare i våra avtal, säger Anna Wittgren, pr-ansvarig på Malmö Turism.

Den franske fotografen Thibaut Octave var den första influencern som besökte det specialinredda hotellrummet i projektet ”Make it Malmö”.Bild: Emil Langvad
Cappuccino och kanelbulle på Lilla Kafferosteriet, bad på Kallbadhuset, besök på Malmö Garden Show, guide till Malmös mest Instagramvänliga platser och skejt i Stapelbäddsparken – det är några av de inlägg som 49 influencers delade i sina sociala medier under sommaren.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen