Annons

Annons

Ekonomi

Därför biter inte nya lagen på spelreklamen

Spelreklamen granskas hårdare än någonsin – men spelbolagen och myndigheter famlar i mörkret efter gränsdragningar. Under tiden fortsätter reklamen nästan som om inget har hänt.

Svenska spel anser att deras reklamkampanjer för sitt nätkasino är inom gränsen för måttfullhet, vilket krävs enligt ett nytt krav. Bilden är från en reklamfilm från Svenska spel.

Bild: Svenska Spel/TT

Annons

“Jackpot”. De stora bokstäverna blinkar i vitt och rosa. En person spricker upp i ett leende på skärmen.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy