Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Coopkunder rasar mot havererad kundtjänst

Sedan matkedjan Coop införde nya kreditkort i veckan har många kunder hört av sig med frågor, men upptäckt att det inte gått att komma fram till kundtjänst. "Bedrövligt dålig service", lyder ett omdöme på företagets Facebook. Coop förklarar haveriet med ett fel hos den nya bankens teleoperatör.

Coop får kritik för att kundtjänsten inte fungerat. ArkivbildBild: Tomas Oneborg/SvD/TT
På tisdagen började nya kort gälla för omkring 200 000 kunder hos Coop, sedan matkedjan bytt bank. Med det nya kortet följer också en del nya villkor, men de som ville kontakta Coop med frågor möttes av en havererad kundtjänst.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen