Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Malmö

Malmöbaserad reklambyrå köps upp av Stockholmsbyrå

Den digitala byrån Creuna, med huvudkontor i Stockholm, köper den Malmöbaserade kommunikationsbyrån The Fan Club.

Anna Bostam, vd för The Fan Club som köps upp av Creuna.Bild: Pressbild
Creuna, är en av Nordens största digitala byråer med över 350 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Nu stärker företaget sin position i och med köpet av The Fan Club med åtta anställda och en omsättning på drygt tolv miljoner kronor.
Köpeskillingen hålls hemlig.
– Det här ska bli fantastiskt roligt. Nu när kartan för kommunikation håller på att ritas om från grunden behöver vi vara i kundens affär för att kunna fortsätta göra det vi är bäst på, och tack vare sammanslagningen med Creuna kan vi fortsätta göra det, säger Anna Bostam, vd för The Fan Club, och fortsätter:
– Vi märker att våra kunders affärer blir mer digitala, som är så mycket mer än bara en kanal, och då måste vi anpassa oss och vara en byrå i tiden. Det här har vi redan jobbat aktivt med i 1,5 år, och den förändringsresan hade vi fortsatt med även utan sammanslagningen med Creuna.
Anna Bostam och övriga befintliga anställda blir kvar i Malmöbolaget som i och med uppköpet byter namn till Creuna. Dessutom förstärks organisationen direkt med tre nya medarbetare; bland andra Hanna Elfvin, medgrundare av den Malmöbaserade digitalbyrån KAN.
Gå till toppen