Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Mat & Dryck

Hög tid för godisfrossa

Fyllda påskägg och dignande buffébord – nu väntas vi handla mat och konfektyr för miljarder. Påsken är en stor godishelg, men traditionella godbitar verkar inte längre locka mest, enligt en av landets större godisdistributörer. – Man köper ett påskägg men fyller det med sina egna favoriter, säger Jacob Youssef på Candy People.

Jacob Youssef, vd för Candy People, på företagets grossistlager i Malmö.Bild: Johan Nilsson/TT
Fyllda dragéägg, skumägg och folieinklädda påskharar – det traditionella påskgodiset finns på Candy Peoples lager i Malmö. Men det är annat godis som är storsäljare för företaget, som distribuerar svenskt godis till både Sverige och utlandet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen