Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Thomas Frostberg: SAS måste fortfarande vinna tillbaka kunderna

SAS lyckades möjligen vinna kampen mot piloterna genom att få ner lönekravet från 13 till 3,5 procent och få slut på strejken efter ”bara” en vecka. Men den stora utmaningen återstår – att vinna tillbaka kunderna.

SAS vd Rickard Gustafson under torsdagskvällens presskonferens på huvudkontoret i Frösundavik där han berättade att konflikten var över efter nästan sju dagars pilotstrejk.Bild: Fredrik Persson/TT
För tydlighets skull är det lika bra att slå fast en sak direkt: Det är en omöjlig uppgift för vilket flygbolag som helst i världen att boka om tiotusentals passagerare om dagen. Konsekvensen av en strejk blir därför oundvikligen strandsatta resenärer.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen