Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

”Trip” är en hyllning till det absurda i människan

Skånes dansteaters tredelade föreställning ”Trip” tar med publiken från boxningsringen till fantasiliknande varietésällskap. Malena Forsare imponeras av disciplinen och skönheten i skildringen av livet på teatern.

I tredje delen av ”Trip” ger Lidia Wos både ett avsked till teaterns konstnärlige ledare Åsa Söderberg och en hyllning till det absurda i människan.Bild: Tilo Stengel
En strålkastare modell enorm rullas in på golvet och söker över scenrymdens ytor. Vad är det här? Jo, förstås, det ser vi ju: en teater. Men om vi ställer frågan en gång till: Vad är det vi håller på med här inne? Hur kan vi förstå gestalterna på scenen, som får oss att uppleva saker som vi inte visste, men kanske ändå på något sätt anade? En teater är ett fantasihus, ett drömskepp, ett kroppsligt-intellektuellt experiment – om detta handlar Skånes dansteaters föreställning ”Trip”, en tredelad kväll som avslutas med ett nytt verk av en av våra finaste surrealistiska koreografer: Lidia Wos.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen