Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Backyards Sessions startar investeringskampanj – vill bli skandinavisk Coachella

Den familjevänliga musikfestivalen Backyard Sessions i Folkets park samlar in pengar för att kunna expandera. Deras nya kampanj har redan dragit in över 200 000 kronor. Målet är att på bara ett par år växa från 2 500 till 20 000 besökare och att bli en skandinavisk version av Coachella – med artister som Björk och Chemical Brothers på scenen.

Bild från Förra årets Backyard Sessions i Folkets Park.Bild: Ali Jehad
För fyra år sedan lanserades Backyard Sessions i Folkets park – då som en familjevänlig söndagsklubb med elektronisk musik, barnvänliga aktiviteter och lokala matstånd.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen